Translate

Πέμπτη, 29 Μαΐου 2014

Το Γιαούρτι και τα οφέλη του

Τα οφέλη από την κατανάλωση γιαουρτιού
  • Πρόληψη της οστεοπόρωσης: Η πρόληψη της οστεοπόρωσης ξεκινά από την παιδική ηλικία και συνεχίζεται στα χρόνια της εφηβείας αλλά και αργότερα στην ενηλικίωση, αφού η ηλικία μεταξύ 20-30 ετών είναι η καθοριστική περίοδος επίτευξης της μέγιστης οστικής πυκνότητας.Σημαντικός παράγοντας πρόληψης της οστεοπόρωσης αποτελεί η επαρκής διατροφική πρόσληψη ασβεστίου. Τα γαλακτοκομικά (γάλα, γιαούρτι, τυρί) είναι απαραίτητα για την κάλυψη των διατροφικών αναγκών του οργανισμού σε ασβέστιο, δεδομένου ότι αποδίδουν περίπου το 65% του ασβεστίου, που είναι αναγκαίο σε καθημερινή βάση. Τα ευρήματα πολλών κλινικών μελετών έχουν αποδείξει ότι η καθημερινή κατανάλωση 3 μερίδων γαλακτοκομικών προϊόντων μπορεί να συμβάλλει σημαντικά όχι μόνο στην επιβράδυνση της απώλειας των οστών, αλλά και στην αύξηση της οστικής μάζας, ιδιαίτερα σε ευαίσθητες σκελετικές περιοχές για οστεοπορωτικά κατάγματα, όπως αυτές της λεκάνης και της σπονδυλικής στήλης. Το γάλα και το γιαούρτι περιλαμβάνουν τον ιδανικό συνδυασμό ασβεστίου, μαγνησίου και βιταμίνης D3 και αποτελούν την ιδανική διατροφική πρόταση για την κάλυψη των διατροφικών αναγκών του οργανισμού σε όλη τη διάρκεια της ζωής.
  • Ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος: Το ασβέστιο εκτός από τη σημαντική του συνεισφορά στην υγεία των οστών συμμετέχει και στην ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού. Είναι απαραίτητο για τα κύτταρα του ανοσοποιητικού (φαγοκύτταρα) ώστε να είναι σε θέση να δεσμεύσουν και να εξουδετερώσουν όλες τις ξένες ουσίες. Επιπλέον, το υψηλό του περιεχόμενο σε βιταμίνες Α και D ενισχύει επιπρόσθετα τη δράση του ανοσοποιητικού συστήματος.
  • Ενίσχυση της υγείας του εντέρου: Περιέχει ζωντανούς μικροοργανισμούς (που προκύπτουν από τη ζύμωση του γάλακτος) οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την ισορροπία της εντερικής χλωρίδας, που ευθύνεται για τη σωστή λειτουργία του εντέρου και την αποφυγή γαστρεντερικών προβλημάτων. Επίσης, το βακτήριο Lactobacillus καταστέλλει την παραγωγή ενζύμων που ευνοούν τους όγκους στο παχύ έντερο.
  • Προστασία του νευρικού συστήματος: Το νευρικό σύστημα αποτελείται από νευρώνες, οι οποίοι συνδέονται μεταξύ τους με ιδιόμορφους συνδέσμους, που ονομάζονται συνάψεις. Για να μεταφερθεί ένα εξωτερικό ερέθισμα στο όργανο που πρέπει να διεγερθεί για να αντιδράσει, ένα ηλεκτρικό σήμα μεταφέρεται μέσω των νευρώνων για να φτάσει στον ιστό – στόχο. Οι χημικές αυτές συνάψεις μεταξύ των νευρώνων, εξαρτώνται από το ασβέστιο. Το ασβέστιο όταν συνδεθεί με ένα κύτταρο, εισέρχεται σε αυτό και επιτρέπει την απελευθέρωση ειδικών ουσιών, που ονομάζονται ένζυμα, τα οποία επιτρέπουν να «φύγει» το ηλεκτρικό σήμα από το εσωτερικό του κυττάρου και να ταξιδέψει μέσω του νευρικού συστήματος.
  • Πρόληψη των ιώσεων και του πυρετού: Τα προβιοτικά του γιαουρτιού (λακτοβάκιλλοι) αυξάνουν την παραγωγή πρωτεϊνών του ανοσοποιητικού (ιντερφερόνες και ιντερλευκίνες), οι οποίες ενεργοποιούν τα κύτταρα του αμυντικού συστήματος που με τη σειρά τους εξουδετερώνουν τα κύτταρα που έχουν προσβληθεί από ιούς και αδρανοποιούν παθογόνους οργανισμούς.
  • Κατά της αϋπνίας: Οφείλεται στην καταπραϋντική δράση της καζεΐνης (πρωτεΐνη ορού γάλακτος) αφετέρου δε στο αμινοξύ τρυπτοφάνη.
  • Σύμμαχος στο αδυνάτισμα: Τα τελευταία χρόνια τόσο το ασβέστιο όσο και τα άλλα συστατικά των γαλακτοκομικών, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση του μεταβολισμού και στη μείωση του κινδύνου για παχυσαρκία. Οι υψηλές σε ασβέστιο δίαιτες, μειώνουν τη συσσώρευση λίπους και επιταχύνουν τη διάσπασή του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου